Reseguide Rhodos - Del 1; Hotel Majestic

! Denna information är avsedd för folk som planerar att resa till Rhodos och till Hotel Majestic !

Hotel Majestic - Ett trevligt tvåstjärnigt hotell

Hotellet beskrivs i Fritidsresors katalog som ett prisvärt hotell beläget i en lugnare del av staden.
Vi håller med delvis. Det är sant att hotellet var mycket prisvärt, men att det skulle ligga i en lugn del var lite fel - då Majestic låg ett stenkast ifrån bargatan i Rhodos Stad. Hotellet hade ett väldigt bra läge, nära till stranden och med närhet till centrala delarna av staden - men låg ändå inte mitt i smeten. Alltså var läget perfekt.

Rummen var trevligt inredda och höll en hyffsad klass. Inga lyxrum, men heller inga skitrum. Trevliga små balkonger där man kunde sitta och njuta med kvällssol (eller?).



Badrummen är nog något som intresserar de flesta när man ska resa utomlands. Badrummen på hotellet var små men trevligt inredda i vitt och blått (Lite grekiskt eller hur?) och höll en medelstandard. Ett problem som vi stötte på var däremot att duschdrapperiet lossnade i slutet av veckan - Det var väl Johanna och Madeline som hade duschat lite för vilt.



Självklart hade Hotel Majstic en pool. Och poolen den var fin, men väldigt kall. Så jag badade nog i den ungefär 2 minuter under hela resan.



OMDÖME:
- Service, 2/5 (Var en receptionist som stötte på Johanna och Madeline - Drog ner betyget starkt) 
- Frukost, 2,5/5
- Läge, 5/5
- Rummen, 4/5
- Helheten, 4/5 (Men då är jag ju inte så kräsen :)

Hotel Majstic rekomenderas starkt för alla resenärer oavsett uppdrag på Rhodos. Log för övrigt precis mittemot det hotell som jag bott på tidigare i Rhodos Stad - Vilken tillfällighet.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Madde

Reseptionistens namn är "det lilla äcklet" :D

2007-05-20 @ 19:31:10
Postat av: Frida

Hej:) vi är 6 tjejer som ska till rhodos stad och bo på hotell majestic, vi undrar om det fanns vatten kokare där ? Och muggar och sånt? är väldigt tacksam för svar =) / Frida

2008-03-24 @ 21:36:25
Postat av: camilla s

fan vad skönt det känns nu efter att ha läst detta. jag och tre vänner ska antagligen åka dit och vi hade tänkt oss hotel majestic men jag har oroat mig över hur det är och så, men nu efter att ha läst detta är oron borta:) men får jag fråga, vad var det för folk som bodde på hotellet? ungdomar, dinks, äldre folk?

Tack så mycket /Camilla

Postat av: camilla s

åh vad skönt det känns nu efter att jag läst detta. det är nämligen så att jag och tre vänner antagligen ska åka till rhodos och då bo på Majestic, kände oro innan över hur hotellet var och så men efter att ha läst detta känns allt bra. Men skulle vilja veta en sak till och det är vad det är för folk som bor där?

Tack så mycket/ camilla

2008-12-14 @ 19:53:50
URL: http://cheapandchic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback