Rapport fran Rhodos

Igar ca. kl. 11.00 ankom Holmqvist, Kopp och Nummela till Rhodos och Hotel Majestic. Vilket sig for ovrigt visade sig ligga mitt emot det hotell som jag bodde pa sist jag var har > Rolig tillfallighet.
Trots att vi bara har varit har 24 timmar kanns det oerhort avslappnande.

Vi ligger bara pa stranden, ater, solar och badar, njuter av omgivningen och bara har det skont.
Underbart ar det har.

Det enda trakiga ar ju att det kanns som att svenskar, finskar och norrman har tagit over Rhodos.
Jag har funderat pa om alla dess forsaljare/servitorer och andra tjanstefolk kanner att det ar kul att turister pa ett satt tar over deras egen o.

Undra hur vi, Norabor, skulle kanna om tyskar helt plotsligt kom och tog over var stad? Om de byggde stora hotellkomplex och blev dominerande?

Intressant fraga, men turismen ar iallafall nodvandig for grekernas overlevnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback