Känner mig ensam och liten

Klockan är precis 18.00 och jag sitter fortfarande på jobbet på Sveavägen i Stockholm.
Jag har tänkt sluta om en liten stund, men först sitter jag och funderar på vart jag ska ta vägen efter jobbet. Jag tänkte att jag skulle ha tagit en promenad till Centralen, för att därifrån ta pendeltåget till Sundbyberg. Eller så tänkte jag ta buss 515 från Stadsbiblioteket direkt till Sundbyberg, för att sedan gå ut och äta någonstans.

Det är fredag och jag känner mig ensam och liten i denna stora stad - Stockholm. Hemma har man ju alltid liv och rörelse omkring sig, eller så passar man på att gå och träffa någon kompis. Men här i Stockholm har jag inte samma kontaktnät. Sen är det ju lite tråkigt också att jag har varit i princip ensam på jobbet idag. Måste försöka skaffa mig lite fler vänner här i stan.

Nej. Det får nog bli en promenad i Stockholm. För att sedan ta en middag i Sundbyberg på en kinesiskt ställe.
Imorgon kommer jag hem till Nora. Borta bra men hemma bäst (IBLAND).

Kommentarer
Postat av: Rolla

Lovar att stötta dig när jag är i den stora staden där ingen verkar hänga efter jobbet. Lite konstigt faktiskt. /=

Postat av: Johanna

Du ser...du borde vara hemma med mig och madde :D

2007-05-20 @ 12:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback