IDAHO - Alla påverkas.

Många är i dagarna på kongress för Miljöpartiet de gröna, som hålls i Norrköping (Louis De Geer). Jag själv däremot befinner mig i Stockholm och på mitt underbara arbete som ek.assistent/admin hos RFSL Ungdom.

Idag innebar dagen IDAHO - manifestation. IDAHO står för Internationella dagen mot homofobi och arrangemang kan ses i hela världen och hela Sverige. Så idag har jag administrerat i samband med seminarier och också förberett den stora manifestation som hölls på Sergelstorg. Talare var Nyamko Sabuni och Mona Sahlin - bland andra. Rätt spännande att se alla SÄPO-män som gick och spanade runt, de var rätt roliga när vi talade med dem också :)

Idag har mina främsta kollegor varit Alex F och Felix Köning. De har gjort ett superbra jobb i förberedande av denna dag.

Och glöm inte - Vi alla påverkas av homofobi.

PS. Jag fotade ministern och partiledaren. Samt har lite annat kul att berätta om senare. Missa inte det. DS.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jadu Simon du är då med om äventyr du ;) Men vi måste åka till rhodos och äventyra igen!

2007-05-17 @ 21:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback