Det goda valet

I måndags när jag skulle till jobbet åkte jag tunnelbana via Slussen. Vid Slussen skulle jag byta till en viss tunnebanelinje (Grön linje mot Alvik), men hade fått för mig att jag kunde ta i princip vilken linje somhelst bara den gick mot det hållet. Så jag satte mig på röd linje mot Mörby centrum - vilket visade sig vara helt fel. Så när vi kom till Östermalmstorg valde jag att kliva av för då kände jag att vi var på fel väg.

Vid Östermalmstorg blev jag lite förvirrad - jag kände inte igen några gator eller liknande (och då har jag ändå hyffsat lokalsinne för Sthlm). Jag kände mig som den lilla, lilla Simon i den stora, stora världen.

Då efter en stund när jag hade hittat till någonstans där jag kände igen mig, upptäckte jag att jag likaväl kunde ha gått till jobbet från min ursprungsposition. Då blev jag sur.

Och övervägde då att ta en taxi för att ta mig till jobbet.
Men jag gjorde ett bra val - att ta en promenad.

Gör alla goda val i vardagen kommer världen se så mycket bättre ut.
Det handlar om att välja alternativ - t.ex. promenad eller miljötaxi.

Kommentarer
Postat av: Rolla

Haha.. bra att du valde bort taxin Nummela! Bäst att vi är noga med vägbeskrivning när vi ska käka middag i Sthlm snart! (=


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback