Europeisk alkoholkonsumtion

Det är intressant det här.
Jag är nu i Budapest på ett möte med folk från 40 olika länder.

Till lunch serveras god mat.
Till lunch serveras rött och vitt vin.

Till middag serveras god mat.
Till middag serveras rött och vitt vin.

Sedan föjer "baren" varje kväll.
Och nyss blev jag tillfrågad om jag skulle följa med till någon klubb och dricka en massa öl.

Detta sker varje dag - Mår dem bra? Europarådets anställda.
Jag träffade en professor igår - Det gick inte en sekund då jag såg honom utan ett vinglass i handen.
Han gillade verkligen det röda vinet.

Här behövs nog UNF och IOGT NTO mer en någon annanstans.

Allt är bra här i Budapest. Jag äter gott och solar, lyssnar, tittar, pratar.......

Kommentarer
Postat av: Hamdo, Calle och Daniel

Hejsan Simon! Vi sitter här i skolan och ska ha lektion.
Hälsa Ungern.

2006-10-27 @ 12:56:57
Postat av: Hamdo, Calle och Daniel

Hejsan Simon! Vi sitter här i skolan och ska ha lektion.
Hälsa Ungern.

2006-10-27 @ 12:57:47
Postat av: Hamdo, Calle och Daniel

Hejsan Simon! Vi sitter här i skolan och ska ha lektion.
Hälsa Ungern.

2006-10-27 @ 12:57:51
Postat av: Simon

Jag ska sannerligen hälsa till hela europa - Det finns ju ett antal länder representerade här.

Hälsa Sverige.

2006-10-27 @ 16:12:44
Postat av: WAGNER

Visst behövs IOGT-NTO och UNF... men man kan ju inte luta sig tillbaka och säga att vi gör jobbet! "äsch, jag behöver inte källsortera... Mp gör ju ett hyfsat bra jobb liksom." :) Alla behövs i kampen mot narkotikan och kampen mot narkotikan börjar med kampen mot alkoholen!

Postat av: Simon N

Hej Erik. Visst behövs alla i kampen för ett drogfritt samhälle (om det nu är det vi vill ha). Men en viktig initiativpol är större grupperingar - Ser jag det som. Alltså IOGT NTO och UNF.

2006-11-07 @ 10:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback