Vilken [underbart] stor värld!

Jag tänker på internet. Och jag tänker på det "nät" som vi alla, ja åtminstone många surfar runt på varje dag. Jag själv har tillbringat stora delar av mitt liv framför datorn och då framförallt framme vid internet. Vilken enorm kunskap och vilket enormt stort nätverk som faktiskt internet är. Det är både skrämmande samtidigt som det är väldigt underbart att kommunikationerna fungerar så väl.

Jag satt och funderade på det - Att mycket kunskap förmedlas ju via just internet. Och det utvecklas ju så ofantligt mycket för internet.  Allt finns på internet, mycket iallafall. Det är häftigt. Samtidigt som det är skrämmande. Att allt framför oss bara består i ettor (1) och nollor (0). Men vi får inte glömma bort "Att bakom varje ett och nolla så finns det en trevlig liten prick*"

* = Människa , Varelse, Person etc.

Det här är endast sådant som ska underlätta för oss väldigt mycket och det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback