"Må Bra - Kommunen"

Att må bra är väldigt viktigt.

Jag var nyligen i de mer centrala delarna av Nora. Och under den här perioden så pågår ett trevligt jippo som kallas "Nora dagarna". Dagarna blandas med tävlingar av olika slag och även kommer mer kända artister för att uppträda. 

Jag tror sån här tillfällen betyder mycket för små kommuner - Tillfällen för njutning. Man får njuta av bra musik och trevliga spontana möten människor emellan.
Även turism ökar och det gagnar både företagarna och indirekt samhällskassan - Fler arbeten = Större skatteintäkter.

Jag tycker att det behövs fler tillfällen som förgyller vardagen och ökar "Må Bra - Känslan" - Det betyder mycket. Att må bra är viktigt. Och jag anser att kommunen ska stimulera till att fler "Må Bra - Tillfällen" skapas. Jag vill att man ska stimulera företag och föreningar att anordna konserter, festivaler och andra arrangemang som leder till att människor / invånare helt enkelt mår bra.

Det här ämnet tycker jag är viktigt. Och just nu sitter jag och försöker formulera en artikel i ämnet för att få andra intresserade och engagerade inom "Må Bra".


Att hållbart må bra är ett mål
Jag drivs av det.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller helt klart med dig, klokt skrivet!

2006-07-10 @ 21:04:06
Postat av: Lisa igen

jag beundrar dig. Du är så ung och så otroligt duktig på din sak. Lycka till i framtiden, du kan gå hur långt som helst.

2006-07-10 @ 22:17:55
Postat av: Simon

Tack Lisa!

2006-07-11 @ 11:38:07
Postat av: H

har läst din blogg ett par gånger och sett att du fått en hel del beröm och jag tror att du säkert får ta emot mycket mer beröm 'in real life' (om man nu kan säga så) Min fråga är: hur känns det att ta emot så mycket beröm? blir du glad och peppar det dig eller är du redan så självsäker att du redan vet om allt som skrivs/sägs? Hur går dte för dig i skolan när du bara är där 3 dagar i veckan ? Läser du alla kurser? Mvh H

2006-07-11 @ 14:09:58
Postat av: Simon

H. Det var roligt att du läser min blogg.
1. Det är bra med beröm.
2. Jag vet faktiskt inte.
3. Det går faktiskt ovanligt bra i skolan. Jag läser alla kurser på ett smidigt sätt. Det ska gå bättre till hösten.

Min fråga till H: Vem är H?

MVH SIMON
"Saker är inte alltid vad de ser ut att vara"
"Människor är alltid trevligare än vad du tror dem vara"

2006-07-11 @ 17:12:29
Postat av: Anonym

H är en trevlig filur i från Kalmar som av en slump kom in på din blogg och tyckte den var trevlig och intressant. Fortsätt med den (:

2006-07-13 @ 21:24:48
Postat av: Simon

Simon ska verkligen fortsätta med bloggandet.

2006-07-14 @ 16:36:39
Postat av: H

Härligt =)

2006-07-14 @ 17:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback