En bra och priseffektiv dag i Stockholm - Njutardag

Idag har jag tillbringat en njutardag i vår vackra huvudstad Stockholm. Jag har varit prismedveten idag och gjort många vettiga val. Nedan följer en kort resumé av den lilla njutarresan.

Klockan 07.10 - Buss Nora-Örebro. Kostar egentligen 45 kronor men gratis den här gången (Tack vare att man är politiker)

Klockan 08.00 - Buss Örebro-Stockholm. Lindbergsbuss (
www.lindbergsbuss.se) som för övrigt arrangerar populära resor till Spanien och Kroatien kör billiga dagturer till Stockholm. Kostar 100 kronor tur och retur.

Klockan ca. 10.30 - Tunnelbana och buss ut till Sickla Allé. Kostar väldigt billiga 10 kronor.

Klockan ca. 11.10 - Gratis fika i form av glass och hallon, i hemtrevlig miljö hos en god vän.

Klockan 12.15 - Fin lunch hos Järla Sjökrog (En väldigt fin restaurang, som man ska besöka många gånger) Jag bjöd min gode vän och notan landade i 140 kronor

Klockan 13.30 - Fin promenad från restaurangen - Som annars skulle ha kostat 10 kronor med kollektivtrafiken.

Klockan 14.00 - Gratis dusch för att känna mig pigg och fräsch.

Klockan 14.30 - Gratis biltur. Med kollektivtrafiken skulle det ha kostat 10 kronor.

Klockan 16.00 - Skön massage i under en timme. Brukar normalt kosta 500 kronor men gick nu på 200 kronor.

Klockan 17.16 - 10 kronor in till centralen.

Klockan 17.35 - 23 kronor för en smörgås och en festis. Samt 29 kronor för en internetkupong som gäller 90 minuter - (Jag nyttjade den 7 minuter).

Klockan 20.30 - Nu har vi anlänt till Örebro. Och kostnaden för buss hem från Örebro till Nora är 45 kronor den här gången (Nu spelar det ingen roll att jag är politiker)


SUMMA: 557 KRONOR (DYRT SÄGER SIMON)

Kommentarer
Postat av: Therese

520 spänn. men simon, det var väl inte så dyrt med resor och allt...

2006-08-01 @ 19:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback