"Den svenske spanjoren Simon"

Idag var jag på biblioteket för att lämna tillbaka några böcker. Jag hade även en tanke att låna en kurs i Swahili. Men då som de inte hade någon kurs i Swahili började jag istället nosa på lite andra språkkurser och upptäckte då en kurs i Spanska som verkade rolig. Så då tog jag tag i den och började lyssna, läsa och tala idag. Den verkar rätt rolig men den är från 1989 - Så pedagogiken är kanske inte den bästa, men jag är åandra sidan rätt så duktig på att ta in saker ändå. 

Det kan vara bra att bredda perspektivet på världen. En hel världsdel talar spanska - Borde man inte börja kommunicera med dem? 

Att lära sig språk är ju väldigt viktigt om man vill kunna skapa kontakter i världen. Skapa samarbetsmöjligheter med andra länder förutom engelsspråkiga.  

Den svenske spanjoren Simon - "Yo soy Simon" = "Jag heter Simon"

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej hej Simpan. Vill bara säga hej - jag saknar din positiva anda i mitt liv. Kolla in min negativa blogg: sofos.blogg.se
kram

Postat av: Simon Nummela

Kul att höra hej från en viktig person.

2006-07-24 @ 22:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback