Chattande

Den här frågan fick jag in i en chatt med Fredrick Federley, Ordförande i CUF. Kanske inte världens bästa men men. Jag ställde frågor om demokrati och sånt, men moderatorn tog inte med dem :(


Simon Nummela
säger: Hur va du som ung? Var du en supande tonåring? Eller den där skömtsamma elevrådsordföranden? Kanske bådeoch?
  Fredrick Federley säger: Jag körde nog både och. Var elevrådsordförande i högstadiet och vice ordförande på gymnasiet. Festade en hel del. Har allltid varit en partyprisse bara man håller det på en bra nivå.


Den här däremot fick jag in som första person i en chatt med Fredrik Malm, Ordförande i LUF


simon nummela
säger: Fredrik Malm, frihetskämpe! Vad anser du om att öka unga ungdomars inflytande över politiken, genom att sänka rösträttsåldern till 16 år?
  Fredrik Malm säger: Det är jag emot, jag tycker att dagens 18-årsgräns är bra. Det ska vara 18 år för att få rösta, köpa sprit och skaffa körkort

www.ungtval.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback