Nya dag - Ny termin - Nytt liv ?

Sitter precis och spanar in en dabatt om skolpolitik mellan Moderaternas Sten Tolgfors och Socialdemokraternas Amer Achet, inte att man tänder på det direkt!

Idag började mitt individuella val - Arabiska, Grundkurs.
- Endast 5 elever förutom mig hade valt Arabiska. Det blir en bra grupp som kommer lära sig mycket. Nu ska jag under detta år läsa språket 2 gånger i veckan - Sammanlagt drygt 3,5 timmar / vecka.

Idag började även min buggkurs - Avancerad steg 2.
- Det var svinkul att träffa nya människor och gamla redan kända människor. Dansade så att svetten rann till slut - Lite jobbigt, men somsagt asroligt. Det kommer jag blogga mer om i framtiden.
Varje måndag kring klockan 21.00 kommer ni få trevliga inlägg från mig - DÅ är jag så GLAD efter min buggkurs.

Idag skrev jag en "Att göra" lista.
- Innehåller bland mycket annat: Skriva dokumentation av sommarläger 2006, Skriva valplanering, Fixa material och boka annons i Nerikes Allehanda, Skriva ihop information om ett EU - Projekt, Spana in regionala konferenser för Rädda Barnen, Inleda mitt skolinformatörsansvar, Skriva debattartikel, Boka tid för massage hos Fadelite, Kolla upp SPA för Linda och Simon, Fixa synundersökning.
- Plus en massa andra saker.

En ny dag, En ny termin, Ett nytt liv ? Nej, men lite mer organisering.

DANSA SOM OM DU DANSADE ENSAM! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback